Jak dobrze zorganizować bankiet dla Twojej firmy? Część druga

Chcesz zorganizować bankiet firmowy, ale masz tylko jakiś ogólny zarys tego, jak taka impreza powinna wyglądać? Nie masz jeszcze dużego doświadczenia, czas Cię goni, działasz pod presją? Poniżej przedstawiamy drugą część poradnika o tym, jak dobrze i z głową zorganizować firmowy bankiet.

4. Przygotowanie miejsca, dekoracje – znalazłeś już odpowiednie miejsce, w którym odbędzie się Twój bankiet? Świetnie! Teraz powinieneś zadbać o jego przygotowanie. Jeśli impreza zaplanowana jest w Twojej firmie, warto odświeżyć przestrzeń i zatrudnić profesjonalną firmę sprzątającą, która oczyści wszystko od okien i podłóg po sam sufit! Następnie przemyśl, jak wyglądałaby kwestia dekoracji. Raczej odpuść sobie tandetne baloniki i kolorowe zwisające serpentynki. To bankiet firmowy, a nie dziecięce urodziny! Pomyśl raczej o czymś stonowanym, eleganckich detalach – zainspiruj się przeglądając zdjęcia w Internecie lub zadzwoń do zawodowego dekoratora. Obecnie panuje moda pod hasłem „lepiej mniej niż więcej”, więc też nie przesadzaj.

5. Może jakieś atrakcje? Prócz oficjalnych przemówień i wystąpień, zapewnij gościom dodatkowe atrakcje. Pokaz barmański, bankiet połączony z wernisażem lub wystawą fotografii, a może muzyka na żywo?

6. Jedzenie – ten podpunkt zawsze sprawia największe kłopoty. Możesz zabłysnąć kreatywnością i zorganizować bankiet tematyczny, np. z kuchnią indyjską albo włoską. Najlepszym rozwiązaniem będzie zatrudnienie sprawdzonej firmy cateringowej, która ma doświadczenie w profesjonalnej obsłudze tego typu imprez. Kelnerzy, barmani, hostessy – zadbaj, by byli to ludzie przygotowani i kulturalni, by nie wyniknęły żadne nieprzyjemne sytuacje między gośćmi a obsługą.

7. Fotograf, kamerzysta – możesz wykorzystać swój bankiet do promowania Twojej firmy. Jeśli goście wyrażą zgodę, zatrudnij kogoś, kto nakręci krótki filmik i zrobi pamiątkowe zdjęcia. Ostatnimi czasy tzw. „ścianki do zdjęć” cieszą się ogromną popularnością. Postaraj się, żeby Twoja impreza była niezapomniana!

8. Ochrona – Twoi goście poczują się pewniej, jeśli zatrudnisz chociaż jedną osobę, która będzie czuwała nad bezpieczeństwem imprezy.

Wszystko jest już dopięte na ostatni guzik? Świetnie! Pamiętaj, by w dniu imprezy pojawić się na miejscu odpowiednio wcześniej. Udanej zabawy!